Dag van de liberalen, NP Sila - Reisverslag uit Civita, Italië van JohnBernadette Sanders - WaarBenJij.nu Dag van de liberalen, NP Sila - Reisverslag uit Civita, Italië van JohnBernadette Sanders - WaarBenJij.nu

Dag van de liberalen, NP Sila

Door: Bernadette

Blijf op de hoogte en volg JohnBernadette

15 Augustus 2014 | Italië, Civita

Vrijdag 15 augustus

Een nationale feestdag, tenminste als je liberaal bent en volgens mij Is dat heel Italie.
Wij waren zo dom om precies op deze dag er op uit te trekken de bergen in en op zoek naar het nationale park Sila
Eem park dat bekend staat om zijn populatie wolven en roofvogels. Traditie op deze feestdag blijkt met hele families de bossen en bergen in gaan voor picknicks en bbq's.
Ongelooflijk gewoon. Het is hier gort droog, het waait al een paar dagen stevig en je komt allerlei open vuren tegen. Wij hoorden later van onze bb eigenaar dat het zelfs verboden is en je alleen een bbq tussen stenen mag aanmaken. Wij zagen hoe grote bossen hout verzameld werden uit het bos en gewoon in het bos tot een flink vuur aangestoken. Flink liberaal zou je denken.....
Het was op veel wegen dan ook ook geen doorkomen aan in dit park. Je stond gewoon vast en er werd dan aan alle kanten getoeterd.

Voordeel is dat zij overal eten en bbq-en en wij kunnen wandelen zonder een mens tegen te komen. Ik moet wel zeggen dat ze er werk van maken, want het stond vol met meegezeulde tafels, tafelkleedjes er gezellig op en wat een eten.....

Wij zijn er via Camigliatelli het park in gereden en hebben in het park eerst het Lago di Cecilia opgezocht. Het blijkt een geliefd meer te zijn voor niet alleen het wildlife maar ook voor de bezoekers van die dag.. Het wildlife zoals de roofvogels en de arenden hebben wij dus niet gezien. Nadat we het bezoekerscentrum in San Giovanni in Fiore hadden gevonden hebben we er het museum bezocht. Het was echt overal overvol... We besloten om de bossen in te gaan voor een wandeling dat bleek inderdaad de beste keus. We kwamen niemand tegen .... We hebben zo'n 8 kilometer door de bossen gelopen. Steilen klimstukken en dalen, maar prachtige bossen. Stiekem gehoopt dat we een wolf zouden tegen komen, maar helaas. Ook zij hadden vast een dag vrij op deze dag van de liberalen. Er zijn verschillende wandelroutes in het bos uitgezet , maar helaas alles in het Italiaans. Zie dan maar goed je weg te vinden.

We hebben nog een prachtige route gereden en via de kust teruggereden om de lange files te vermijden. Als het rustig is en geen nationale feestdag is het vast een geweldige plek voor een rustige dag wandelen. Het gebied is prachtig.