Sandmessjoen naar Bodø - Reisverslag uit Sandnessjøen, Noorwegen van JohnBernadette Sanders - WaarBenJij.nu Sandmessjoen naar Bodø - Reisverslag uit Sandnessjøen, Noorwegen van JohnBernadette Sanders - WaarBenJij.nu

Sandmessjoen naar Bodø

Door: Bernadette

Blijf op de hoogte en volg JohnBernadette

08 Augustus 2019 | Noorwegen, Sandnessjøen

Noorwegen blijkt meer dan 20.000 eilanden te hebben en vandaag hebben wij er een flink aantal van gezien! Wij hebben de '17' verder naar het noorden genomen. Voor een ieder die het noorden wil bezoeken is dit een enorme aanrader. Het alternatief, de E08, nemen wij op de terugweg. Dan gaat het sneller doordat er geen ferry’s zijn, wel veel tunnels. Vandaag hadden wij er drie waarvan er eentje van een uur. Tel daarbij nog de wachttijden op. De omgeving is zo ontzettend mooi hier bij de eilanden. Zelfs een enorm grote glacier gezien, helaas vanaf een afstand.
Eigenlijk is er te weinig tijd om alles goed te bewonderen. Voor deze mooie route , van Sandmessjoen naar Bodø, hadden wij twee dagen moeten nemen. Er zijn verschillende nationale parken en dan heb je dus meer tijd.
Naast tunnel bouwers zijn de Noren zeker bruggenbouwers . Vandaag weer een paar mooie gehad. Ook een paar extreem lange tunnels zoals eentje van ruim 7 meter. Ik heb niet zoveel met deze donkere tunnels.
Gek genoeg is het hier helemaal niet druk op de weg of in de omgeving. De wegen zijn rustig en de ferry’s ook. En wat boffen wij met het weer!!

Verslag uit: Noorwegen, Sandnessjøen

Noorwegen verkennen...

Een nieuwe ontdekking, een nieuwe kennismaking...een rondreis door Noorwegen. Samen mooie plekken ontdekken. Noorwegen is nieuw voor ons en staat al lang op ons verlanglijstje.

En hoe gaat het eruit zien....
dag 1 Op naar Hirsthalt in Denemarken
dag 2 met de ferry naar Stavanger
dag 3 van Stavanger naar Hyttegrend (forsand)
Drie nachten de omgeving en de natuurparken verkennen en veel wandelen
dag 6 van Forsand naar Voss
Nog eens drie nachten de omgeving te voet verkennen
dag 9 van Voss naar Stardalen Hyttegrend
dag 10 van Stardalen naar Stranda
Twee nachten verkennen van de omgeving
dag 12 van Stranda naar Trondheim
dag 13 van Trondheim naar Arsand
dag 14 van Arsand naar Sandnessjoen
dag 15 van Sandnessjoen naar Bodo
dag 16 met de ferry van Bodo naar Moskenes (Lofoten)
vervolgens door naar Kabelvag
Drie nachten rondkijken op de Lofoten
dag 19 van Kabelvag naar Andenes
Drie overnachtingen met een Walvis safari
dag 22 Van Andenes naar lodingen en hier met de Ferry naar Bognes
Twee overnachtingen bij Breistolen
dag 27 van Breistolen naar Oslo
dag 28 van Oslo naar Kiel in Duitsland
dag 29 onderweg terug naar huis....waarschijnlijk een stop onderweg

Wij zouden veel langer willen blijven ........ maar dit is een start!