Afscheid van Corfu - Reisverslag uit Kynopiástai, Griekenland van JohnBernadette Sanders - WaarBenJij.nu Afscheid van Corfu - Reisverslag uit Kynopiástai, Griekenland van JohnBernadette Sanders - WaarBenJij.nu

Afscheid van Corfu

Blijf op de hoogte en volg JohnBernadette

25 Juli 2016 | Griekenland, Kynopiástai

De laatste twee dagen hebben wij doorgebracht deels aan het strand en deels in het zuiden van Corfu. Allereerst naar Kavos gereden, maar er ook weer vlug uit. Erg toeristisch en heel erg druk. Door naar Lefkimi gereden en in dit oude plaatsje heerlijk wat op een terras gedronken. Heel apart want hier loopt een klein kanaaltje door het plaatsje naar zee. Daarna in een heel klein dorpje Petitie met een erg leuk vissenhaventje aan het strand gezeten. Bedjes met parasol gratis, als je maar wat te drinken nam. Tegen het einde van de middag lag het er vol met dure boten met Duitse, Engelse, Franse, Nederlandse en Griekse vlaggen. Dit piepkleine plaatsje ontpopte zich tegen de avond tot een soort van Saint Tropez....
De grote en kleine vissersboten maakten zich klaar om er op uit te trekken. Heerlijke dag geweest.

De laatste dag begin bewolkt. Wij hebben nog even op de Keizerstroon foto's gemaakt. 's Morgens ben je er als je vlot bent heerlijk alleen op deze plek. Wat een mooi punt! De laatste dag gewoon op ons eigen strandje gezeten bij Pelekas. Het begon bewolkt en dat was het af en toe ook, maar warm genoeg! 35 graden.... en oh ja, 4 regendruppels uit een wolk die wij niet direct konden traceren.;)

Na het eten in ons vertrouwde restaurant naar Corfu gegaan. Nog even wat souvenirs kopen in deze oude verlichte stad. In het oude Corfu is het ook om 11 uur s avonds nog zo enorm levendig!
Helaas trapten wij bij een zigeunerin in om ons twee rozen te verkopen en lichtgevende armbandjes. Voor wij het wisten had deze super slanke dame die zei zwanger te zijn van een tweeling ons een armbandje omgedaan en een roos gegeven omdat ze ons zo mooi vond. Alles gebeurde heel snel.... en toen opeens vroeg ze "wat wil u er voor geven" ... John gaf 5 euro, omdat hij er eigenlijk wel om moest lachen, maar de dame gaf aan dat ze het voor een tweeling te weinig vond. Toen zei ik dat het genoeg was zo en ze ging weg.... Tjonge wat trap je daar vlug in..

Eigenlijk te laat naar bed aangezien wij nog een wijntje haalden bij ons restaurant op weg naar het hotel en we moesten er de volgende dag vroeg uit om weer naar huis te gaan...

Corfu is een heerlijk eiland!