Strubbelingen op een keizerstroon - Reisverslag uit Pélekas, Griekenland van JohnBernadette Sanders - WaarBenJij.nu Strubbelingen op een keizerstroon - Reisverslag uit Pélekas, Griekenland van JohnBernadette Sanders - WaarBenJij.nu

Strubbelingen op een keizerstroon

Door: Bernadette

Blijf op de hoogte en volg JohnBernadette

20 Juli 2016 | Griekenland, Pélekas

Maandag 18 juli tot en met woensdag 20 juli...strubbelingen op een Keizerstroon..

De dag van de verandering van locatie…. Helaas liep het een en ander anders dan wij gehoopt hadden.
Onze volgende locatie zou bij de berg met de bijnaam de Keizers troon zijn. Keizer Wilhelm II zou op deze plek in het begin van de 19e eeuw met regelmaat gezeten hebben om naar de ondergaande zon te kijken. Hij reed dan vanaf het kasteel nabij Korfu naar deze plek voor de ondergaande zon. Er is een uitkijkpunt met een 360 graden uitzicht.
Ons hotel zou, voor zover wij wisten vlakbij de punt zijn en ook vanaf je kamer kon je genieten van dit schitterende uitzicht … was ons beloofd.
Toen wij aankwamen bleek dat ons hotel ( Het Levant hotel) echt letterlijk op dit punt staat.
Wij hebben ons bij de receptie gemeld en de eigenaar zou ons de kamer wijzen. Wij kwamen van een prachtige en rustige locatie. Iets wat wij ook hard nodig hadden en wij hebben ook op die grond heel bewust onze locaties uitgekozen.
Onze kamer bleek een kamer op de begane grond, aan de kant van de parkeerplaatsen en het enige uitzicht dat wij hadden op het mini balkonnetje was ook de parkeerplaatsen. De kamer is oud en dat is niet erg, als je maar de beloofde rust en het beloofde uitzicht hebt om van de te genieten. Hier zou je niet op het balkonnetje kunnen zitten. Ik vroeg verbaasd aan de eigenaar of dit geen vergissing was…, maar hij had niets anders… Ik was geirriteerd en deze hoteleigenaar nog veel meer. Hij begreep niet dat wij niet tevreden waren.
Het liefst wilde ik op dat moment naar huis. ‘De kezierstroon’ is een enorme toeristische trekpleister hier op Corfu en trekt de hele dag bezoekers en echt busladingen vol. Wanneer de zon ondergaat wordt dit nog erger en komen er ook mensen eten bij het hotel en genieten van de ondergaande zon. Rustig is deze plek zeker niet te noemen en helemaal niet aan de kant van de parkeerplaats.

Ik ben meteen gaan bellen met onze operator. Deze schrokken van wat wij vertelden en het is zeker niet wat zij aan de klanten beloven. ‘Eliza was here’ staat bekend om de rustige locaties en mooie locaties. Meteen hebben zij contact opgenomen met de eigenaar en ons met een uur teruggebeld. Zij hadden kunnen regelen dat wij in ieder geval na 2 nachten een andere kamer zouden krijgen. Ze vonden het enorm vervelend zoals alles liep. Wij ook… Wij mochten op hun kosten ergens dineren en wij moesten ze verder op de hoogte houden.

Het werden twee nachten die ook kenmerkend waren voor de lampen van de auto’s die tot ergens in de nacht onze slaapkamer inschenen. Het stond af en toe dubbel voor ons raam geparkeerd. Daarnaast hadden wij de kamer naast het trappenhuis wat dus voor erg veel extra onrust zorgde. Je privacy was je echt kwijt want iedereen keek je kamer in.

Wij zijn deze twee dagen en voortdurend weggeweest. Die maandag de hele dag naar het strand van Pelekas en de dinsdag naar het enige echte duingebied dat Corfu rijk is bij Parelia. Wij hebben daar een wandeling gemaakt en dat was heet in die duinen!! Het had wat weg van death valley in Amerika. Maar heel erg mooi. Er grenst een meer aan de ene kant van de duinen en de zee aan de andere kant van de duinen.
Wij zijn nog even daar op het strand gaan zitten bij een erg leuke strandtent. Bedjes en parasol gratis en erg goedkoop qua consumpties.

De woensdag zouden wij van kamer verhuizen. Ik ben om kwart over 8 naar de hoteleigenaar gegaan om te vragen wanneer wij konden verhuizen van kamer. Hij keek mij alleen maar lachend aan en zei “ nee, dat is niet vandaag, ik heb nu niets vrij”. Ik was gewoon perplex. Ik gaf aan dat het afgesproken was met Eliza was here en hij zei doodleuk dat dat wel zo kon zijn maar dat het misschien de donderdag zou kunnen.
Ik was in alle staten…. Ik ben zo boos weggelopen en vertelde dat er opnieuw contact zou zijn met Eliza. Hij haalde zijn schouders op en zei ‘oke!’
Door het tijdverschil met Nederland moesten wij een uur wachten met bellen. Dat valt dan niet mee…. Eenmaal contact met Eliza was ook daar een eind aan hun geduld… Ze zouden contact opnemen zodra ze alles geregeld hadden. Vertrouwen in een goede afloop had ik niet meer en er was gewoon geen vakantieplezier meer… Deze mans was er op uit om ons te dwarsbomen. Na een uur werden wij gebeld en men vertelde dat hij inderdaad eigenlijk niet mee wilde werken. Hij is toen door de een plaatselijk bureau enorm onder druk gezet vertelden zij en zo kregen ze voor elkaar dat wij die dag naar de gewenste kamer konden….

De contacten met de hoteleigenaar zijn minimaal nu… wij vermijden hem.. maar wij hebben de beloofde kamer. De kamer met eigenlijk het mooiste uitzicht en tov de toeristen de rustigste kamer.
Maar niet leuk zoals het de afgelopen dagen gegaan is. Ik heb er slecht van geslapen.

Wij eten nu elke avond in het dorp bij een leuk restaurant waar we werkelijk als oude vrienden worden ontvangen. Dat maakt een hoop goed.

Na de verhuizing van de kamer zijn wij naar een van de meest zuidelijke plaatsjes geweest op het eiland. Lefkimi. Het is er allemaal wat vlakker en ook moderner. Het zeewater bij Molos is er zo warm als badwater…
Onderweg genoten van de hangouderen en een heuse slang gezien…natuurlijk gestopt voor een foto, vanuit de auto ;)

• 25 Juli 2016 - 09:28

Anne:

Fijn dat jullie uiteindelijk de juiste kamer hebben gekregen...Vervelend dat het zo liep...

• 26 Juli 2016 - 20:21

Alta:

Pff wat jammer nou
    Gelukkig hebben jullie nu de mooiste kamer
    En de temperatuur v/h zee water op Molos was een aangename verassing !!