Stranddag en nieuw BB - Reisverslag uit Frascineto, Italië van JohnBernadette Sanders - WaarBenJij.nu Stranddag en nieuw BB - Reisverslag uit Frascineto, Italië van JohnBernadette Sanders - WaarBenJij.nu

Stranddag en nieuw BB

Blijf op de hoogte en volg JohnBernadette

16 Augustus 2014 | Italië, Frascineto

Zaterdag 16 augustus

We zijn onze laatste week in gegaan. We hebben deze weken uitzonderlijk warm weer achter de rug. Alleen de eerste twee dagen bewolking en wat druppels in Pompei en bij de Vesuvius. We boffen dus enorm.

We zijn aan het eind van de dag voor twee nachten naar een ander B&B verhuisd, hier in hetzelfde dorp. Vandaag was een officiële stranddag... Heerlijk in Villa Piano del Mare, ondertussen ons stekkie en men kent ons er ondertussen.
Eigenlijk zijn wij een van de weinige buitenlandse toeristen. Er zit vaak op het strand nog een familie uit Engeland en een gezin uit Duitsland. Verder zijn het voornamelijk Italianen op vakantie in eigen land.
De Italianen doen dan ook waar ze het best in zijn.... Druk aanwezig...heel druk. Aan de telefoon, met veel gebaren en in de ligstoelen en op het terras. Ongelooflijk zoveel telefoontjes als er hier afgaan.

Er wordt ook erg veel gegeten en flink overgewicht is hier duidelijk aan de orde.....vooral bij kinderen. Echt heel erg. Ze lopen dan ook al smorgens met grote punten pizza.

Aangekomen bij ons nieuwe BB Montagne Rocciose. Moeilijk te bereiken met de auto in de super smalle straatjes van dit dorp. Maar wat een gezellig BB! Helaas sprak niemand een andere taal dan Italiaans.... Daar zit je dan tegenover elkaar.... Er werden hulptroepen gebeld, familieleden die misschien een beetje Engels spraken. Het is hier echt ongelooflijk, de meeste mensen in dit zuidelijke deel van Italië ( alles onder Napels) spreekt over het algemeen alleen Italiaans. Ook in de restaurants, hotels, de informatiekantoren, enz.... Maar met handen en voetenwerk kom je er wel. Wij kunnen ondertussen in het Italiaans groeten, bedanken, de rekening vragen, bepaalde gerechten bestellen enz... Piano is verdieping, camera is kamer en als je iets twee keer wil zeg dan gewoon met twee vingers due ( of zo) en geen two, want dat begrijpen ze echt niet...

Het BB is prachtig ook erg luxe! Het communiceren bleef behelpen, maar wat deden ook zij hun best en als je goed luisterde dan begreep je ze wel. Hun schoondochter kwam s avonds en toen moesten we komen zitten... Ze sprak engels en wilde van alles weten. Grappig! Ze zijn zo nieuwsgierig. Hoe alles bij ons gaat in dat kleine landje van ons.